Wednesday 23 August 2017

Dreptul la stock options plan


Seni. 55 Cod Fiscal Venituri din salarii CAPITOLUL III Venituri din salarii Definirea veniturilor din salarii (1) Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile n bani isau n natur obinute de o persoan fizic ce desfoar o activitate n baza unui kontrak individu de munc sau a unui statut Peraturan perundang-undangan khusus, yang terkait dengan perundang-undangan yang berlaku, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acord, inclusiv indemnizaiile pentru incapacitate temporar de munc. (2) Regulile de impunere proprii veniturilor din salarii se aplic i urmtoarelor tipuri de venituri, salariilor asimilatif: a) indemnizaiile din activiti desfurate ca urmare a unei funcii de demnitate public, stabilite potrivit legii b) indemnizaii din activiti desfurate ca urmare a unei Funci alese n cadrul persoanelor juridice fr scop patrimonial c) drepturile de sold lunar, indemnizaiile, primele, promotion, sporore i alte drepturi ale personalului militar, acordate potrivit legii d) indemnizaia lunar brut, precum i suma din profitul net, administrator peremajaan la companiisocieti Naionale, societi comerciale la care statul sau o autoritate a administraiei publice locale este acionar majoritar, precum i la regiile autonome d 1) remuneraia obinut de directori n baza unui kontrak mandat sesuai peraturan perundang-undangan legii societilor comerciale d 2) remuneraia primit de preedintele asociaiei de Proprietari sau de alte, n baza contractului de mandat, potrivit legii Privind nisa, organizarea i funcionarea asociaiilor de proprietari e) sumele primite de membrii fondatori ai societilor comerciale konstituen prin subscripie public f) sumele primite de reprezentanii n adunarea general a acionarilor, n consiliul de administraie, membrii directoratului i ai consiliului de supraveghere, precum in Comisia de cenzori g) sumele primite de reprezentanii n organisme tripartit, potrivit legii h) indemnizaia lunar a asociatului unic, la nivelul valorii nscrise n declaraia de asigurri sociale i) indemnizaia i orice alte sume de aceeai natur, primite de salariai pe perioada delegrii i Detarii n alt localitate, n ar in strintate, n interesul serviciului, pentru partea care depete limita a deo or or n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n Aceste prevederi se aplic di cazul salariailor reprezentanelor din Romnia ale persoanelor juridice strine i 1) indemnizaiile i orice alte sume de aceeai natur, perawatan primitif de salariaii au stabilite raporturi de munc cu angajatori nerezideni, pe perioada delegrii i detarii, n Romnia, n interesul Serviciului, pentru partea care depete nivelul legal stabilit prin hotrre a Guvernului pentru ara de reziden a angajatorului nerezident, perawatan ar beneficia personalul din pubenice dinners Romnia dac s-ar deplasa n ara respectiv j) indemnizaia administratorilor, precum i suma din profitul net Pernis administratorilor societilor comerciale potrivit actului konstitutiv sau stabilite de adunarea general a acionarilor j 1) sume reprezentnd salarii, diferene de salarii, dobnzi acordate n legtur cu acestea, precum i actualizarea lor cu indicele de inflaie, stabilit n baza unor hotrri judeceti rmase definitive i Irevocabile j 2) indemnizaiile lunare pltite sesuai legii de angajatori Pe perioada de neconcuren, stabilit sesuai kontrak individu de munc k) orice alte sume sau avantaje de natur salaturium asimilasi salariilor n vederea impunerii. (3) Avantajele, cu excepia celor prevzute la alin. (4), primit n legtur cu o mengaktivasi menionat la alin. (1) i (2) termasuk, ns nu sunt limitate la: a) utilizarea oricrui bun, inclusiv a unui vehicul de orice tip, din patrimoniul afacerii, n scop personal, cu excepia deplasrii pe distan dus-ntors de la domiciliu la locul De munc b) cazare, hran, mbrcminte, pribadi pentru munci casnice, precum i alte bunuri sau servicii oferite gratuit sau la un pre mai mic dect preul pieei c) mprumuturi nerambursabile d) anularea unei creane a angajatorului asupra angajatului e) abonamentele i costul Convorbirilor telefonice, inclusiv kartelele telefonice, n scop personal f) permise de clitorie pe orice mijloace de transport, folosite n scopul personal g) primele de asigurare pltite de ctre suportator pentru salariaii proprii sau alt beneficiar de venituri din salarii, la momentul plii primei masing-masing , Altele dect cele obligatorii. H) tichete-cadou acordate potrivit legii. (4) Urmtoarele sume nu sunt incluse n veniturile salariale i nu sunt impozabile, n nelesul impozitului pe venit: a) ajutoarele de nmormntare, ajutoarele pentru pierderi produse n gospodriile proprii ca urmare a calamitilor naturale, ajutoarele pentru bolile grave i incurabile, ajutoarele pentru Natere, veniturile reprezentnd cadouri pentru copiii minori ai salariailor, cadourile oferite salatorelor, contravaloarea transportului la i de la locul de munc al salariatului, costul prestaiilor pentru tratament i odihn, inclusiv transportul pentru salariaii proprii i membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru Salariaii, tergantung Cadourile oferite de angajatori n beneficiul copiilor minori ai angajailor, cu ocazia Patelui, zilei de 1 iunie, Crciunului ia srbtorilor similare ale altor culte religioase, precum i cadourile oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt neimpozabile, n msura n care valoarea cadoului oferit Fiecrei persoane, cu orice ocazie din cele de mai sus, nu depete 150 lei. Nu sunt incluse n veniturile salariale i nu sunt impozabile nici veniturile de natura celor prevzute mai sus, realisasikan de fizice, dac aceste venituri sunt primite n baza unor legi speciale i finanate din buget b) drepturile de hran acordate de angajatori angajailor, n menyesuaikan Cu legislaia n vigoare c) contravaloarea folosinei locuinei de serviciu sau locuinei din incinta unitii, potrivit repartiiei de serviciu, numirii sesuai dengan spesifikitas spesifikitas aktinitas prin cadrul normativ specific domeniului de activitate, compensarea chiriei pentru personalul din sektoral aprare naional, ordine public i Siguran nional, precum saya memberi kompensasi pada diferenei de chirie, suportat de persoana fizic, sesuai legilor speciale d) cazarea i contravaloarea chiriei pentru locuinele puse la dispoziia oficialitilor publice, a angajailor consulari i diplomatici care lucreaz n afara rii, n conformitate cu legislaia n vigoare e ) Contravaloarea echipamentelor tehnice, individu echipamentului De protranie de lucru, sebuah alimentaiei de protecie, sebuah medicamentelor saya materialelor igienico-sanitare, sebuah altor drepturi de protecie a muncii, precum ia uniformelor obligatorii dia drepturilor de echipament, ce se acord potrivit legislatif n vigoare f) contravaloarea cheltuielilor de deplasare pentru Transportul ntre localitatea n care angajaii i au domiciliul i localitatea unde se afl locul de munc al acestora, la nivelul unui abonament lunar, pentru situaiile n care nu se asigur locuin sau nu se suport contravaloarea chiriei, conform legii g) indemnizaiile i orice alte sume De aceeai natur, primite de salariai, pe perioada delegrii i detarii n alt localitate, n ar in strintate, n interesul serviciului, n limita a deo or or n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n Primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport i cazare g 1) indemnizaiile i orice alte sume de aceeai natur primite de persoanele fizice care desfoar o Aktifkan n baza unui statut khusus prevzut de lege pe perioada deplasrii, hormati delegasi i detarii, n alt localitate, n ar in strintate, n limitele prevzute de actele normative speciale aplicabile acestora, precum i cele primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport i cazare g 2 ) Indemnizaiile i orice alte sume de aceeai natur, perawatan primitif de salariaii au stabilite raporturi de munc cu angajatori nerezideni, pe perioada delegrii i detarii, n Romnia, n interesul serviciului, n limita nivelului legal stabilit prin hotrre a Guvernului pentru ara de reziden a Angajatorului nerezident, perawatan ar beneficia personalul din pubnis din Romnia dac s-ar deplasa n ara respectiv, precum i cele primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport i cazare h) sumele primite, potrivit dispoziiilor legale, pentru acoperirea cheltuielilor de mutare n interesul serviciului I) indemnizaiile de instalare ce se acord o singur dat, la ncadrarea ntr-o unitate situat ntr-o alt lo Calitate dect cea de domiciliu, n primul an de activitate dup absolvirea studiilor, n limita unui salariu de baz la angajare, precum i indemnizaiile de instalare i mutare acordate, potileit legilor speciale, personalului din instituiile publice i celor care i stableesc domiciliul n localiti din Zona defavorizate, stabilit potileit legii, n perawatan saya au locul de munc k 1) veniturile din salarii realizate de ctre persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat l) veniturile din salarii, ca urmare sebuah activitii de creare de programe pentru calculator ncadrarea n activitatea de Creaie de programe pentru calculator se face prin ordin comun al ministrului muncii, solidaritii sociale i familiei, al ministrului comunicaiilor i tehnologiei informaiei i al ministrului finanelor publice m) sumele sau avantajele primite de persoane fizice din activiti dependente desfurate ntr-un stat strin, indiferent Tratamentul fiskal din statul respectiv. Facees veniturile salariale pltite de ctre sau n numele unui angajator care este rezident n Romnia ori adalah sediul permanen n Romnia, perawatan suntikan implan n Romia numai n situaia n perawatan Romnia terbangun de impunere n) cheltuielile efectuate de angajator pentru pregtirea profesional i perfecionarea Angajatului legat de activitatea desfurat de acesta pentru angajator o) costul abonamentelor telefonice i al convorbirilor telefonice, inclusiv kartelele telefonice, efectuate n vederea ndeplinirii sarcinilor de serviciu p) rencana pilihan opsi avantajele sub forma dreptului la, la momentul acordrii i la momentul exercitrii acestora r ) Diferena favorabil dintre dobnda preferenial stabilit prin negociere i dobnda practicat pe pia, pentru credite saya depozite. (5) Avantajele primite n bani i n natur saya imputate salariatului n cauz nu se impoziteaz. (6) Pentru indemnizaii i orice alte sume de aceeai natur impozabile primite pe perioada delegrii i detarii, n alt localitate, n Romnia in strintate, impozitul se calculeaz i se reine la fiecare plat, iar virarea impozitului la bugetul de stat se efectueaz lunar sau Seni artistik trimestrial potrivit. 58 i 60, dup caz. Codul Fiskal pengaktualan prin: OG 82013 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiscal i reglementarea unor msuri financiar-fiscale din 23 ianuarie 2013, Monitorul Oficial 542013 OG 82013 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiscal i reglementarea unor msuri financiar-fiscale din 23 ianuarie 2013, Monitorul Oficial 542013 OUG 582010 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiscal i alte msuri financiar-fiscale din 26 iunie 2010, Monitorul Oficial 4312010 OUG 1092009 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiskal din 7 octombrie 2009, Monitorul Oficial 6892009 OUG 1092009 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiskal din 7 octombrie 2009, Monitorul Oficial 6892009 Legea 3432006 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiskal din 17 iulie 2006, Monitorul Oficial 6622006 OUG 1382004 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiskal din 29 decembrie 2004, Monitorul Oficial 12812004 OUG 242005 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiskal din 24 martie 2005, Monitorul Oficial 2632005 OUG 1382004 - pentru modificarea i completarea Legii nr. 5712003 privind Codul fiskal din 29 decembrie 2004, Monitorul Oficial 12812004 larr Art. 54 Cod Fiscal Venituri din activiti independente Norme metodologice 23-Agustus-2013 ART. 55 al.2 67. Veniturile de natur salarial prevzute la art. 55 din Codul fiscal, denumite n continuare venituri din salarii, sunt venituri din activiti dependente, dac sunt ndeplinite urmtoarele criterii: - prile care intr n relaia de munc, denumite n continuare angajator i angajat, stabilesc de la nceput: felul activitii, timpul de Lucru i locul desfurrii activitii - perawatan partea useaz fora de munc pune la dispoziia celeilalte pri mijloacele de munc, cum ar fi: spaii cu nzestrare corespunztoare, mbrcminte special, unelte de munc i altele asemenea - persoana care activeaz contribuie numai cu prestaia fizic sau cu Capacitatea ei intelectual, nu i cu capitalul propriadement de venituri de natur suporter salin cheltuielile de deplasare n interesul serviciului ale angajatului, cum ar fi indemnizaia de delegare-detaare n ar in strintate, i alte cheltuieli de aceast natur, precum i indemnizaia de Concediu de odihn saya indemnizaia pentru tidak mampu temporar de munc suportate de angajator potrivit legii - persoana care activeaz lucreaz sub a Utoritatea unei alte persoane i este obligat s respecte conduse compuse aceasta, sesuai legii. 68. Veniturile din salarii sau asimilate salariilor cuprind totalitatea sumelor ncasate ca urmare a unai relaii contractuale de munc, precum i orice sume de natur salernal primite n baza unor legi speciale, indiferent de perioada la care se rujukan, saya peduli dengan din dinasi: A) sume primite pentru munca prestat ca urmare a contractului individu de munc, contractului colectiv de munc, precum i pe baza actului de numire: - salariile de baz - sporurile saya adaosurile de orice fel - indemnizaii pentru trecerea temporar n alt munc, pentru Reducerea timpului de munc, pentru carantin, precum i alte indemnizaii de orice fel, altele dect cele menionate la pct. 3, avnd aceeai natur - recompensele i premiile de orice fel - sumele reprezentnd premiul anual i stimulentele acordate, potrivit legii, personului din instituiile publice, cele reprezentnd stimulentele acordate salariailor agenilor economici - sumele primite pentru concediul de odihn, cu excepia sumelor primite de salator Cu titlu de despgubiri reprezentnd contravaloarea cheltuielilor salariatului i familiei sale necesare n vederea revenirii la locul de munc, precum i eventualele prejudicii suferite de acesta ca urmare a ntreruperii concediului de odihn - sumele primite n caz de incapacitate temporar de munc valoarea nominal sebuah tichetelor de mas , Tichetelor de cre, tichetelor de vacan, acordate potrivit legii - orice alte ctiguri n bani in natur, primite de la angajatori de ctre angajai, ca plat a muncii lor b) indemnizaiile, precum i orice alte drepturi acordate persoanelor din cadrul organelor autoritii publice , Alese sau numite n funcie, potrivit legii, precum i altora asimilate Cu funciile de demnitate public, stabilite potrivit sistemului de stabilire a indemnizaiilor pentru persoane care ocup funcii de demnitate public c) drepturile personalului militar n activitate i ale militarilor angajai pe baz de contract, reprezentnd solda lunar compus din solda de grad, solda de funcie, Gradaii i indemnizaii, precum i prime, premii i alte drepturi stabilite potrivit legislaiei speciale c1) sumele reprezentnd kompilasi komparatorii menghitung pe baza soldelor lunare nete, acordate personalului militar trecut n rezerv sau al crui contract nceteaz ca urmare a nevoilor de reducere i de restructurare, Precum saya ajutoarele stabilit n raport cu solda net lunar, acordate acestuia la trecerea n rezerv sau langsung n retragere cu dr de pensie sau celor care nu ndeplinesc condiiile de pensie, precum saya ajutoare sau pli compensatorii primite de poliiti aflai n situaii similare, al cror Cuantum se determin n raport cu salariul d) petugas administrasi yang kurang ajar n baza kontrak Ului de administrare ncheiat cu companiilesocietile naionale, societile comerciale la care statul sau o autoritate a administraiei publice locale este acionar majoritar, precum i cu regiile autonome, stabilite potrivit legii, cum ar fi: indemnizaia lunar brut, suma cuvenit prin participare la profitul net al Societii e) sumele pltite membrilor fondatori ai unei societi comerciale konstituen prin subscripie publik, potrivit cotei de participare la profitul net, stabilit de adunarea constitutiv, potrivit legislatif n vigoare f) sumele primite de reprezentanii n adunarea general acionarilor, n consiliul de administraie, Membina sutradara saya ai consiliului supraveghere, precum in comisia de cenzori g) sumele primite de reprezentanii n organisme tripartit, sesuai legii h) indemnizaiile, primele i alte asemenea sume acordate membrilor alei ai unor entiti, cum arf: organizaii sindicale, organizaii patronale , Alte organizaii neguvernamentale, asociaii de proprietarichiriai i alt Ele asemenea i) indemnizaiile acordate ca urmare a participrii n comisii, comitete, consilii i altele asemenea, konstituen sesuai legii j) veniturile obinute de condamnaii care execute pedepse la locul de munc k) sumele pltite sportivilor ca urmare a participrii n competiii sportive, precum Saya sumele pltite sportivilor, antrenorilor, tehnikien alto specialiti n domeniu pentru rezultatele obinute la competive sportif, de ctre structurile sporty cu care acetia au relaii contractuale de munc, indiferent de forma sub care se pltesc, inclusiv prima de joc, cu excepia celor prevzute La seni. 42 menyala T) din Codul fiskal l) compensaii bneti individuale, acordate persoanelor disponibilizate prin concinteri colective, din fondul de salarii, potrivit dispoziiilor prevzute n contractul de munc l1) sumele reprezentnd kompiler kompilasi komparatorii menghitung pe baza salariilor medii nete pe unitate, primite de persoanele ale cror Contracte individuale de munc au fost desfcute ca urmare sebuah kolektif concedierilor, sesuai legii, precum saya sumele reprezentnd kompiler komparatorii menghitung pe baza salariului mediu net pe economie, primita pribadi dinar sektoral de aprare nional, ordine public i siguran naional la ncetarea raporturilor de Munc sau de serviciu, ca urmare a nevoilor de reducere i restrukturisasi, acordate potrivit legii m) indemnizaii sau alte drepturi acordate angajailor cu ocazia angajrii sau mutrii acestora ntr-o alt localitate, stabilit potrivit contractelor de munc, statutelor sau altor dispoziii legale, Cu excepia celor prevzute la art. 55 alin (4) menyala H) ii) din Codul fiscal n) indemnizaia administratorilor, precum i suma din profitul net, alta dect cea calificat drept deviden, administrator peramal societilor comerciale, potrivit actului constitutiv, sau stabilite de adunarea general a acionarilor n1) indemnizaiile lunare pltite, conform legii , De angajator pe perioada de neconcuren, stabilit sesuai kontrak perorangan de munc n2) indemnizaii prevzute n contractul de munc pltite de angajator pe perioada suspendrii contractului de munc urmare participrii la cursuri sau la stagii de formare profesional ce presupune scoaterea integral din activitate, conform legii . N3) indemnizaii lunare brute i alte avantaje de natur salmani akordat membrilor titulari, corespondeni saya membrilor de onoare ai Academiei Romne. N4) indemnizaii primite la data ncetrii raporturilor de serviciu n5) remuneraia pltit avocatului koordonator numitales pentru activitatea de coordonare desfurat n cadrul societii civile profesionale de avocai i societii profesionale cu rspundere limitat, potrivit legii n6) indemnizaia primit de angajai pe perioada delegrii i detarii n Alt localitate, n ar in strintate, n interesul serviciului, precum i orice alte sume de aceeai natur, pentru partea care depete de 2,5 ori nivelul legal stabilit prin hotrre a Guvernului pentru personalul din pubenice, pentru drepturile aferente perioadei ncepnd data cu De 1 februarie 2013. o) alte drepturi sau avantaje de natur salinata salinata salina asil. SENI. 55 al.3 69. Avantajele n bani n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n n 70. La stabilirea venitului impozabil se au n vedere i avantajele primite de persoana fizic, cum ar fi: a) folosirea vehiculelor de orice tip din patrimoniul afacerii, n scop personal b) acordarea de produse alimentare, mbrcminte, cherestea, lemne de foc, Crbuni, energie listrik, termis i altele c) abonamentele la radio i televiziune, pentru mijloacele de transport, abonamentele i costul convorbirilor telefonice, inclusiv cartelele telefonice d) permisele de clitorie pe beragam mijil transportasi de) kadourile primite cu beragam ocazii, cu excepia Celor menionate la art. 55 alin (4) menyala A) din Codul fiskal f) contravaloarea folosinei unei locuine n scop pribadi saya cheltuielilor conexe de ntreinere, cum suntny privind consumul de ap, consumul de energie listrik saya termis i altele asemenea, cu excepia celor prevzute n mod expres la art. 55 alin (4) menyala C) din Codul fiskal g) cazarea i masa acordate n uniti proprii de tip hotelier h) contravaloarea primelor de asigurare suportate de persoana juridic sau de o alt entitate, pentru angajaii proprii, precum i pentru ali beneficiari, cu excepia primelor de asigurare obligatorii potrivit Legislatif n materie i) tichetele cadou acordate potrivit legii, indiferent dac acestea sunt acordate potrivit destinaiei i cuantumului prevzute la art. 55 alin (4) menyala A) din Codul fiskal. Tratamentul fiskal al avantajului reprezentnd contravaloarea primelor de asigurare este urmtorul: - pentru beneficiarii care obin venituri salariale i asimilate salariilor de la suportatorul primelor de asigurare, acestea sunt impuls prin cumularea cu veniturile de aceast natur ale lunii n perawatan sunt pltite primele de asigurare - pentru Ali beneficiari care nu au o relaie generatoare de venituri salariale i asimilate salariilor cu suportatorul primelor de asigurare, acestea sunt impuse n menyesuaikan seni cu prevederile. 78 din Codul fiskal. 71. Avantajele n bani pot fi sumele primite pentru procurarea de bunuri i servicii, precum i sumele acordate pentru distracii sau recreere. 72. Avantajele n bani i echivalentul n lei al avantajelor n natur sunt impozabile, indiferent de forma organizatoric a entitii care le acord. 73. Fac excepie veniturile care sunt expres menionate ca fiind neimpozabile, n limitele i n condiiile prevzute la art. 55 alin (4) din Codul fiskal. 74. Veniturile n natur, precum i avantajele n natur primite cu titlu gratuit sunt evaluasi la preul pieei la locul i data acordrii avantajului. Avantajele primite cu plata parial suntikan evaluasi ca diferen ntre preul pieei la locul i data acordrii avantajului i suma reprezentnd plata parial. 75. Evaluarea avantajelor n natur sub forma folosirii numai n scop pribadi seorang bunurilor din patrimoniul afacerii se face astfel: a) evaluasilati folosinei cu titlu gratuit sebuah kendaraan yang menghadap aplikasinya dan turunannya 6 set penthouse, de la valoarea de intrare Sebuah acestuia N cazul n perawatan vehiculul este nchiriat de la o ter persoan, evaluasi avantajul este evaluatif la nivelul chiriei b) evaluasilai folosinei cu titlu gratuit a locuinei primite se face la nivelul chiriei aplikasikan pentru suprafeele locative deinute de stat. Avantajele conexe, cum ar fi: ap, gaz, electricitate, cheltuieli de ntreinere i reparaii i altele asemenea, sunt mengevaluasi la valoarea lor efectiv c) mengevaluasi folosinei cu titlu gratuit a altor bunuri dect vehiculul i locuina se face la nivelul totalului cheltuielilor aferente fiecrui Bun pe unitate de msur spesifik sau la nivelul preului practicat pentru teri. 76. Evaluarea utilizrii n scop personal a bunurilor din patrimoniul afacerii cu folosin mixt se face astfel: a) pentru vehicule evaluare se face conform pro. 75 menyala A), iar avantajul se determin proporsional cu numrul de kilometri parcuri n interes personal din totalul kilometrilor b) pentru alte bunuri evaluarea se face conform prevederilor pct. 75 saya avantajul se determin proporional cu numrul de metri ptrai folosii pentru interes pribadi sau cu numrul de ore de utilizare n scop personal. 77. Nu sunt perhatian avantaje: - contravaloarea abonamentelor pe mijloacele de transport n comun pentru angajaii sebuah cror activitate presupune deplasarea frecvent n interiorul localitii - reducerile de preuri practicate n scopul vnzrii, the care pot beneficia clienii persoane fizice - costul abonamentelor telefonice i al convorbirilor Telefonice efectuate, precum i utilizarea autoturismului de serviciu pentru ndeplinirea sarcinilor de serviciu - diferenele de tarif la cazare n locaiile reprezentnd amenajri recreative i sportive din dotarea ministerelor de care beneficiaz personalul propriu, sesuai legii - contribuiile la un fond de pensii facultative suportate de angajator pentru Angajaii proprii, n limita peserta 400 anual anual. - primele de asigurare aferente contractelor de asigurare sipil profesional pentru administratoridirectori, ncheiate i suportate de societatea comercial pentru care desfoar activitatea, potrivit prevederilor Legii nr. 311990 privind societile comerciale, republicat, cu modificrile i completrile ulterioare. 78. Angajatorul stabilete partea corespunztoare din convorbirile telefonice reprezentnd folosina n scop personal, care reprezint avantaj impozabil, n condiiile art. 55 alin (3) din Codul fiskal, i se va impozita prin cumulare cu veniturile salariale ale lunii n perawatan salatul primete acest avantaj. N acest scop angajatorul stabilete limita convorbirilor telefonice aferente sarcinilor de serviciu pentru fiecare post telefonik, urmnd ca ceea ce depete aceast limit s fie considerat avantaj n natur, n situaia n care salaryului n cauz nu i s-a imputat costul convorbirilor masing-masing. 79. La evaluarea avantajului folosirii n scop personal a vehiculului din patrimoniul angajatorului cu folosin mixt, nanas la dispoziie unui angajat, nu se iau n mempertimbangkan distana dus-ntors de la domiciliu la locul de munc, precum i cheltuielile efectuate pentru realizarea sarcinilor de serviciu . SENI. 55 al.4 a) 80. Ajutoarele de nmormntare sunt venituri neimpozabile att n cazul angajatului, ct i n cazul altor persoane, potrivit clauzelor din kontraké de munc sau prevederilor din legi speciale. 81. Plafonul stabilit pentru kadourile oferite de angajatori copiilor minori ai angajailor cu ocazia Patelui, Zilei de 1 iunie, Crciunului ia srbtorilor similare ale altor culte religioase se aplic pentru fiecare copil minor al fiecrui angajat, precum i pentru cadourile oferite angajatelor cu ocazia Zilei de 8 martie, n ceea ce privete att darurile constnd n bunuri, ct i cele constnd n bani, n cazul tuturor angajatorilor de untuk munc. 811. Nu sunt incluse n veniturile salariale i nu sunt impozabile nici veniturile primite de persoanele fizice n baza unor legi speciale i finanate din buget, cu respectarea destinaiilor i cuantumului prevzute la paragrafele 1 i 2 ale alin. (4). SENI. 55 al.4 b) 82. n aceast categorie se cuprind: - Abrogat - alocaiile zilnice de hran pentru activitatea sportiv de performan, intern saya internaional, difereniat pe categorii de aciuni - contravaloarea hranei, alimentelor sau numerarul acordat sportivilor pentru asigurarea alimentaiei de efort Necesare n perioada de pregtire - drepturile de hran n timp de pace, primit de personalul din sektoral aprare naional, ordine public i siguran nional - alte drepturi de aceast natur primite potrivit actelor normative specifice, cum ar fi: alocaia de hran zilnic pentru personalul Navigator i auxiliar mbarcat pe nave alocaia zilnic de hran pentru consumable colective din unitile bugetare i din regiile otonomesocietile comerciale cu deosebit alocaia de hran acordat donatorilor onorifici de arge alocaia de hran pentru consumocile colective din unitile sanitare publice i altele asemenea. SENI. 55 al.4 c) 83. Prin locuine acordate ca urmare a specificitii activitii se nelege acele locigurator asulata dan aktivator se desfoar n locuri izolate, precum staiile meteo, staiile pentru controlul micrilor seismice, sau n condiiile n care este solicitat prezena permanen pentru Supravegherea unor instalaii, utilaje i altele asemenea. SENI. 55 al.4 e) 84. Nu sunt venituri impozabile: - contravaloarea echipamentelor tehnice primite de angajat sub bentuk aparatur, dispozitive, unelte, alte mijloace asemntoare, necesare n procesul muncii - contravaloarea echipamentului individu de protecie cu care este dotat fiecare participant n Procesul muncii pentru a fi protejat mpotriva faktorilor de risc - contravaloarea echipamentului individu de lucru care cuprinde mijloacele primite de un angajat n vederea utilizrii lor n timpul procesului muncii pentru ai proteja mbrcmintea i nclmintea - contravaloarea alimentaiei de protecie primite n mod gratuit de persoanele fizice care Lucreaz n locuri de munc cu condiii grele i vtmtoare - contravaloarea materialelor igienico-sanitare primite n mod gratuit de persoanele fizice care i desfoar activitatea n locuri de munc al cror impace spesifik igien deosebit pribadi - contravaloarea medicamentelor primite de cadrele militare n activitate, sportivi , Personalul navigator saya alte categi Pribadi, potrivit legii - contravaloarea echipamentului ia materialelor resorul echipamentului, cum ar fi: materiale percikan saya de igien, materiale de gospodrie, materiale pentru atelierele de reparaii i ntreinere, rechizite i furnituri de birou, primite n mod gratuit de personalul din Sektoral, nasional ordine i siguran nional, n condiiile legii - altele asemenea. SENI. 55 al.4 g) 85. n categoria cheltuielilor de delegare i detaare se cuprind cheltuielile cu transportul, cazarea, precum i indemnizaia de delegare i de detaare n ar i n strintate, stabilkan n condiiile prevzute de lege sau n contractul de munc aplicabil. SENI. 55 al.4 h) 86. Prin cheltuieli de mutare n interesul serviciului se nelege cheltuielile cu transportul pribadi saya al membrilor de familie ai angajatului, precum i al bunurilor din gospodrie, cu ocazia mutrii salatorului ntr-o alt localitate dect cea de domiciliu, N situaia n care, potrivit legii, se deconteaz de angajator. SENI. 55 al.4 i) 87. Sunt mempertimbangkan venituri neimpozabile indemnizaiile de instalare i mutare primite de beneficiarii de astrid de venituri, acordate n menyesuaikan cengkeraman legenda kua preva. SENI. 55 al.4 k1) 871. Abrogat. 872. Veniturile din activiti dependente desfurate n strintate i pltite de un angajator nerezident nu sunt impozabile i nu se declar n Romnia potrivit prevederilor Codului fiskal. 873. Veniturile din salarii obinute de contribuabilii prevzui la art. 40 alin (1) menyala A) saya alin (2) din Codul fiscal pentru activitatea desfurat ntr-un stat cu care Romnia are ncheiat convenie de evitare a dublei impuneri i care sunt pltite de ctre sau n numele unui angajator care este rezident n Romnia sau are sediul permanent n Romnia sunt impozabile n Romnia dac persoana fizic este prezent n acel stat pentru o perioad care nu depete perioada prevzut n convenia de evitare a dublei impuneri ncheiat de Romnia cu statul n care se desfoar activitatea i veniturile din salarii nu sunt suportate de un sediu permanent al angajatorului care este rezident n Romnia. 874. n situaia n care contribuabilii prevzui la art. 40 alin. (1) lit. a) i alin. (2) din Codul fiscal care au desfurat activitatea dependent n alt stat pentru o perioad mai mic dect perioada prevzut n convenia de evitare a dublei impuneri ncheiat de Romnia cu statul n care se desfoar activitatea i prelungesc ulterior perioada de edere n statul respectiv peste perioada prevzut de convenie, dreptul de impunere asupra veniturilor din salarii revine statului strin. Dup expirarea perioadei prevzute n convenie, angajatorul care este rezident n Romnia sau are sediul permanent n Romnia nu mai calculeaz, nu mai reine i nu mai vireaz impozitul pe venitul din salarii. Contribuabilii prevzui la art. 40 alin. (1) lit. a) i alin. (2) din Codul fiscal datoreaz n statul strin impozit din prima zi pentru veniturile realizate ca urmare a desfurrii activitii n acel stat. 875. (1) Pentru veniturile din salarii obinute de contribuabilii prevzui la art. 40 alin. (1) lit. a) i alin. (2) din Codul fiscal pentru activitatea desfurat ntr-un stat cu care Romnia are ncheiat convenie de evitare a dublei impuneri i care sunt pltite de ctre sau n numele unui angajator care este rezident n Romnia sau are sediul permanent n Romnia, dreptul de impunere revine statului strin dac persoana fizic este prezent n acel stat pentru o perioad care depete perioada prevzut n convenia de evitare a dublei impuneri ncheiat de Romnia cu statul n care se desfoar activitatea. n aceast situaie, angajatorul care este rezident n Romnia sau are sediul permanent n Romnia i care efectueaz plata veniturilor din salarii ctre contribuabilii prevzui la art. 40 alin. (1) lit. a) i alin. (2) din Codul fiscal nu are obligaia calculrii, reinerii i virrii impozitului pe venitul din salarii, ntruct dreptul de impunere revine statului strin n care persoana fizic i desfoar activitatea. (2) n situaia n care contribuabilii prevzui la art. 40 alin. (1) lit. a) i alin. (2) din Codul fiscal urmeaz s desfoare activitatea dependent n alt stat ntr-o perioad mai mare dect perioada prevzut n convenia de evitare a dublei impuneri ncheiat de Romnia cu statul n care se desfoar activitatea, dar detaarea acestora nceteaz nainte de perioada prevzut n convenie, dreptul de impunere a veniturilor din salarii revine statului romn. a) n situaia n care persoana fizic i continu relaia contractual generatoare de venituri din salarii cu angajatorul, veniturile aferente perioadelor anterioare pentru care nu s-a calculat, nu s-a reinut i nu s-a virat impozitul pe salarii se impun separat fa de drepturile lunii curente, prin aplicarea cotei de impozit asupra bazei de calcul determinate separat pentru fiecare lun. Impozitul astfel calculat se reine de ctre angajator din veniturile din salarii ncepnd cu luna ncetrii detarii i pn la lichidarea impozitului. Impozitul se recupereaz ntr-o perioad cel mult egal cu perioada n care persoana fizic a fost detaat n strintate. Angajatorul, la solicitarea autoritii fiscale, prezint documente care atest ncetarea detarii, respectiv documentuldocumente care atest data sosirii n Romnia a persoanei detaate. b) n situaia n care persoana fizic nu mai are relaii contractuale generatoare de venituri din salarii cu angajatorul i acesta din urm nu poate efectua reinerea diferenelor de impozit, regularizarea impozitului datorat de persoana fizic se realizeaz de ctre organul fiscal competent pe baza declaraiei privind veniturile realizate din strintate. 876. Pentru veniturile din salarii obinute de contribuabilii prevzui la art. 40 alin. (1) lit. a) i alin. (2) din Codul fiscal pentru activitatea desfurat ntr-un stat cu care Romnia are ncheiat convenie de evitare a dublei impuneri i care sunt pltite de ctre sau n numele unui angajator care este rezident n Romnia prin sediul su permanent stabilit n statul n care persoana fizic i desfoar activitatea i salariul este suportat de ctre acest sediu permanent, dreptul de impunere revine statului strin indiferent de perioada de desfurare a activitii n strintate. 877. n cazul contractelor de detaare ncheiate pe o perioad mai mare dect perioada prevzut de convenia pentru evitarea dublei impuneri ncheiat de Romnia cu statul n care este detaat contribuabilul prevzut la art. 40 alin. (1) lit. a) i alin. (2) din Codul fiscal, aflate n derulare la 1 februarie 2013, angajatorul nu mai are obligaia calculrii, reinerii i virrii impozitului pe venitul din salarii ncepnd cu drepturile salariale aferente lunii februarie 2013. 878. Pentru veniturile din salarii obinute de contribuabilii prevzui la art. 40 alin. (1) lit. a) i alin. (2) din Codul fiscal pentru activitatea desfurat ntr-un stat cu care Romnia nu are ncheiat convenie de evitare a dublei impuneri sau persoanele respective nu sunt vizate de o convenie de evitare a dublei impuneri i care sunt pltii de ctre sau n numele unui angajator care este rezident n Romnia sau are sediul permanent n Romnia, dreptul de impunere revine statului romn, indiferent de perioada de desfurare a activitii n strintate. Dup ce am artat, ntr-un material anterior, cheltuielile deductibile admise la calcularea venitului impozabil, completm aceste informaii cu prezentarea cheltuielilor nedeductibile. Potrivit art.21 Cod fiscal . urmtoarele cheltuieli nu sunt deductibile : cheltuielile proprii ale contribuabilului cu impozitul pe profit datorat . inclusiv cele reprezentnd diferene din anii precedeni sau din anul curent, precum i impozitele pe profit sau pe venit pltite n strintate. Sunt nedeductibile i cheltuielile cu impozitele nereinute la surs n numele persoanelor fizice i juridice nerezi dente, pentru veniturile realizate din Romnia, precum i cheltuielile cu impozitul pe profit amnat nregistrat de ctre contribuabilii care aplic reglementrile contabile conforme cu Standardele internaionale de raportare financiar. dobnzilemajorrile de ntrziere, amenzile, confiscrile i penalitile de ntrziere datorate ctre autoritile romnestrine, respectiv toate instituiile, organismele i autoritile din Romnia i din strintate care urmresc i ncaseaz amenzi, dobnzimajorri i penaliti de ntrziere . execut confiscri, potrivit prevederilor legale cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lips din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu au fost ncheiate contracte de asigurare . precum i taxa pe valoarea adugat aferent, dac aceasta este datorat potrivit prevederilor titlului VI. Nu intr sub incidena acestor prevederi stocurile i mijloacele fixe amortizabile . distruse ca urmare a unor calamiti naturale sau a altor cauze de for major . n condiiile stabilite prin norme. Potrivit Normelor de aplicare a acestor prevederi din Codul fiscal . cheltuielile privind stocurile i mijloacele fixe amortizabile distruse ca urmare a unor calamiti naturale sau a altor cauze de for major sunt considerate cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, n msura n care acestea se gsesc situate n zone declarate, potrivit prevederilor legale speciale pentru fiecare domeniu, afectate de calamiti naturale sau de alte cauze de for major. Totodat, sunt considerate deductibile i cheltuielile privind stocurile i mijloacele fixe amortizabile distruse de epidemii, epizootii, accidente industriale sau nucleare, incendii, fenomene sociale sau economice, conjuncturi externe i n caz de rzboi . Fenomenele sociale sau economice, conjuncturile externe i n caz de rzboi sunt cele prevzute de Legea privind rezervele de stat nr. 821992 . republicat, cu modificrile i completrile ulterioare cheltuielile cu taxa pe valoarea adugat aferent bunurilor acordate salariailor sub forma unor avantaje n natur . dac valoarea acestora nu a fost impozitat prin reinere la surs cheltuielile fcute n favoarea acionarilor sau asociailor . altele dect cele generate de pli pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la preul de pia pentru aceste bunuri sau servicii. Sunt considerate cheltuieli fcute n favoarea participanilor urmtoarele . cheltuielile cu amortizarea, ntreinerea i repararea mijloacelor de transport utilizate de ctre participani, n favoarea acestora mrfurile i serviciile acordate participanilor, precum i lucrrile executate n favoarea acestora cheltuielile cu chiria i ntreinerea spaiilor puse la dispoziie acestora cheltuielile reprezentnd diferena dintre preul de pia i preul de cumprare preferenial, n cazul tranzaciilor cu aciuni efectuate n cadrul sistemului stock options plan, precum i cheltuielile cu remunerarea n instrumente de capitaluri proprii acordate salariailor alte cheltuieli n favoarea acestora cheltuielile nregistrate n contabilitate, care nu au la baz un document justificativ . potrivit legii, prin care s se fac dovada efecturii operaiunii sau intrrii n gestiune, dup caz, potrivit normelor cheltuielile nregistrate de societile agricole pentru dreptul de folosin al terenului agricol adus de membrii asociai, peste cota de distribuie din producia realizat din folosina acestuia, prevzut n contractul de societate sau asociere ATENIE . Prin efectul prevederilor O. U.G. nr.1252011 . cu ncepere din 1 ianuarie 2012 au fost excluse din lista cheltuielilor neductibile cheltuielile determinate de diferenele nefavorabile de valoare a titlurilor de participare la persoanele juridice la care se dein participaii, precum i de diferenele nefavorabile de valoare aferente obligaiunilor emise pe termen lung, cu excepia celor determinate de vnzarea-cesionarea acestora. cheltuielile aferente veniturilor neimpozabile . cu excepia cheltuielilor privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lips din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu au fost ncheiate contracte de asigurare, precum i TVA aferent, dac aceasta este datorat potrivit prevederilor titlului VI Cod fiscal. Normele precizeaz c veniturile din dividende primite de la persoane juridice romne sau strine nu au, pentru determinarea profitului impozabil, cheltuieli aferente. cheltuielile cu contribuiile pltite peste limitele stabilite sau care nu sunt reglementate prin acte normative cheltuielile cu primele de asigurare pltite de angajator . n numele angajatului, care nu sunt incluse n veniturile salariale ale angajatului . conform Titlului III privind impozitul pe venit alte cheltuieli salariale isau asimilate acestora, care nu sunt impozitate la angajat . cu excepia prevederilor Titlului III privind impozitul pe venit cheltuielile cu serviciile de management, consultan, asisten sau alte prestri de servicii . pentru care contribuabilii nu pot justifica necesitatea prestrii acestora n scopul activitilor desfurate i pentru care nu sunt ncheiate contracte. Pentru a deduce cheltuielile cu serviciile de management, consultan, asisten sau alte prestri de servicii trebuie s se ndeplineasc cumulativ urmtoarele condiii: serviciile trebuie s fie efectiv prestate, s fie executate n baza unui contract ncheiat ntre pri sau n baza oricrei forme contractuale prevzute de lege justificarea prestrii efective a serviciilor se efectueaz prin situaii de lucrri, procese-verbale de recepie, rapoarte de lucru, studii de fezabilitate, de pia sau orice alte materiale corespunztoare contribuabilul trebuie s dovedeasc necesitatea efecturii cheltuielilor prin specificul activitilor desfurate. Nu intr sub incidena condiiei privitoare la ncheierea contractelor de prestri de servicii prevzute n acest context serviciile cu caracter ocazional prestate de persoane fizice autorizate i de persoane juridice . cum sunt: cele de ntreinere i reparare a activelor, serviciile potale, serviciile de comunicaii i de multiplicare, parcare, transport i altele asemenea. Pentru servicii de management, consultan i asisten tehnic prestate de nerezidenii afiliai contribuabilului . la analiza tranzaciilor pentru determinarea deductibilitii cheltuielilor trebuie s se aib n vedere: prile implicate natura serviciilor prestate elementele de recunoatere a cheltuielilor i veniturilor pe baza documentelor justificative care s ateste prestarea acestor servicii cheltuielile cu primele de asigurare care nu privesc activele contribuabilului . precum i cele care nu sunt aferente obiectului de activitate, cu excepia celor care privesc bunurile reprezentnd garanie bancar pentru creditele utilizate n desfurarea activitii pentru care este autorizat contribuabilul sau utilizate n cadrul unor contracte de nchiriere sau de leasing . potrivit clauzelor contractuale pierderile nregistrate la scoaterea din eviden a creanelor incerte sau n litigiu, nencasate, pentru partea neacoperit de provizion . precum i pierderile nregistrate la scoaterea din eviden a creanelor incerte sau n litigiu, nencasate, n alte situaii dect pierderile nregistrate la scoaterea din eviden a creanelor nencasate, n urmtoarele cazuri: procedura de faliment a debitorilor a fost nchis pe baza hotrrii judectoreti debitorul a decedat i creana nu poate fi recuperat de la motenitori debitorul este dizolvat, n cazul societii cu rspundere limitat cu asociat unic, sau lichidat, fr succesor debitorul nregistreaz dificulti financiare majore care i afecteaz ntreg patrimoniul. Contribuabilii care scot din eviden clienii nencasai sunt obligai s comunice n scris acestora scoaterea din eviden a creanelor respective, n vederea recalculrii profitului impozabil la persoana debitoare . dup caz cheltuielile de sponsorizare isau mecenat i cheltuielile privind bursele private . acordate potrivit legii contribuabilii care efectueaz sponsorizri isau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 321994 privind sponsorizarea . cu modificrile ulterioare, i ale Legii bibliotecilor nr. 3342002 . republicat, cu modificrile i completrile ulterioare, precum i cei care acord burse private, potrivit legii, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente n limita minim de: 3 0 00 din cifra de afaceri 20 din impozitul pe profit datorat. n limitele respective se ncadreaz i cheltuielile de sponsorizare a bibliotecilor de drept public . n scopul construciei de localuri, al dotrilor, achiziiilor de tehnologie a informaiei i de documente specifice, finanrii programelor de formare continu a bibliotecarilor, schimburilor de specialiti, a burselor de specializare, a participrii la congrese internaionale cheltuielile nregistrate n evidena contabil, care au la baz un document emis de un contribuabil inactiv al crui certificat de nregistrare fiscal a fost suspendat n baza ordinului preedintelui ANAF cheltuielile cu taxele i cotizaiile ctre organizaiile neguvernamentale sau asociaiile profesionale care au legtur cu activitatea desfurat de contribuabili i care depesc echivalentul n lei a 4.000 euro anual, altele dect: - cheltuielile nregistrate de societile agricole pentru dreptul de folosin al terenului agricol adus de membrii asociai, peste cota de distribuie din producia realizat din folosina acestuia, prevzut n contractul de societate sau asociere - cheltuielile cu serviciile de management, consultan, asisten sau alte pre stri de servicii, pentru care contribuabilii nu pot justifica necesitatea prestrii acestora cheltuielile reprezentnd valoarea deprecierilor mijloacelor fixe . n cazul n care, ca urmare a efecturii unei reevaluri, se nregistreaz o descretere a valorii acestora. (ATENIE: aceast categorie a fost inclus aici prin efectul O. U.G. nr.1252011. cu aplicare de la 1 ianuaire 2012) cheltuielile din reevaluarea imobilizrilor necorporale . n cazul n care, ca urmare a efecturii unei reevaluri de ctre contribuabilii care aplic reglementrile contabile conforme cu Standardele internaionale de raportare financiar, se nregistreaz o descretere a valorii acestora (ATENIE: aceast categorie a fost inclus prin efectul O. U.G. nr.1252011. cu aplicare de la 1 ianuarie 2012) cheltuielile din reevaluarea mijloacelor fixe . n cazul n care, ca urmare a efecturii unei reevaluri de ctre contribuabilii care aplic reglementrile contabile conforme cu Standardele internaionale de raportare financiar, se nregistreaz o descretere a valorii acestora (ATENIE: aceast categorie a fost inclus prin efectul O. U.G. nr.1252011. cu aplicare de la 1 ianuarie 2012) cheltuielile reprezentnd modificarea valorii juste a investiiilor imobiliare . n cazul n care, ca urmare a evalurii ulterioare utiliznd modelul bazat pe valoarea just de ctre contribuabilii care aplic reglementrile contabile conforme cu Standardele internaionale de raportare financiar, se nregistreaz o descretere a valorii acestora (ATENIE: aceast categorie a fost inclus prin efectul O. U.G. nr.1252011. cu aplicare de la 1 ianuarie 2012) cheltuielile reprezentnd depreciereaamortizarea mijloacelor fixe . nregistrate de ctre contribuabilii care aplic reglementrile contabile conforme cu Standardele internaionale de raportare financiar, la momentul transferului din categoria activelor imobilizate deinute n vederea vnzrii n categoria activelor imobilizate deinute pentru activitatea proprie (ATENIE: aceast categorie a fost modificat prin efectul O. U.G. nr.1252011. cu aplicare de la 1 ianuarie 2012) 50 din cheltuielile privind combustibilul . pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv transportului rutier de persoane, cu o greutate maxim autorizat care s nu depeasc 3.500 kg i care s nu aib mai mult de 9 scaune de pasageri, incluznd i scaunul oferului, aflate n proprietatea sau n folosina contribuabilului. Prin excepie de la prezentele prevederi, cheltuielile privind combustibilul sunt integral deductibile n situaia n care vehiculele respective se nscriu n oricare dintre urmtoarele categorii : - vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenie, reparaii, paz i protecie, curierat, transport de personal la i de la locul de desfurare a activitii, precum i vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de ageni de vnzri i de ageni de recrutare a forei de munc - vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plat, inclusiv pentru activitatea de taxi - vehiculele utilizate pentru nchirierea ctre alte persoane, inclusiv pentru desfurarea activitii de instruire n cadrul colilor de oferi (ATENIE: aceast categorie a fost inclus prin efectul O. U.G. nr.1252011. cu aplicare de la 1 ianuarie 2012) cheltuielile cu beneficiile acordate salariailor n instrumente de capitaluri cu decontare n aciuni . Acestea reprezint elemente similare cheltuielilor la momentul acordrii efective a beneficiilor dac acestea sunt impozitate conform Titlului III privind impozitul pe venit. Not: n acest articol sunt abordate ultimele patru puncte. n prima parte a subiectului le gsii pe primele patru. 5. Al 13-lea salariu Bugetarii aveau acest drept n baza art. 25 alin. (1) din Legea nr. 3302009 privind salarizarea unitar a personalului pltit fonduri publice, care prevedea c pentru activitatea desfurat, personalul beneficiaz de un premiu anual egal cu media salariilor de baz sau a indemnizaiilor de ncadrare, dup caz, realizate n anul pentru care se face premierea, dar care a fost abrogat prin Legea nr. 2842010 . Sunt angajatori care, la finalul anului, n funcie de buget, acord acest drept distinct fa de alte bonificaii. 6. Prima de concediuvacan Suplimentar fa de indemnizaia de concediu (obligatorie potrivit art. 150 Codul Muncii ), angajatorul poate acorda la plecarea n concediu salariatului o prim de concediu n condiiile negociate prin contractul colectiv de munc. Prima de vacan urmeaz regula general aplicat primelor la salarii, potrivit creia aceste venituri sunt impozabile n luna n care sunt pltite, reprezentnd venit al lunii n care sunt pltite chiar dac se refer la perioade anterioare, i se cumuleaz cu veniturile de natur salarial ale lunii n care se pltete aceast prim. 7. Prime de srbtori Att pentru srbtorile legale, ct i cu ocazia serbrii unor zile dedicate copiilor sau femeilor, angajatorii pot alege s ofere salariailor bonificaii sub form de prime n bani sau cadouri. Astfel, potrivit art. 55 din Codul Fiscal. acordarea cadourilor pentru copiii minori ai angajailor se face n limita a 150 de leicopil. Aceste sume sunt neimpozabile. n situaia n care suma alocat pentru aceste cadouri depete valoarea de 150 de leicopil, diferena va fi considerat venit. Nu sunt incluse n veniturile salariale i nu sunt impozabile nici veniturile de natura celor prevzute mai sus, realizate de persoane fizice, dac aceste venituri sunt primite n baza unor legi speciale i finanate din buget. 8. Alte stimulente Asimilate veniturilor din salarii: - maintelefon de serviciu 8211 utilizarea oricrui bun, inclusiv a unui vehicul de orice tip, din patrimoniul afacerii, n scop personal, cu excepia deplasrii pe distan dus-ntors de la domiciliu la locul de munc - anularea unei creane a angajatorului asupra angajatului - abonamentele i costul convorbirilor telefonice, inclusiv cartelele telefonice, n scop personal - permise de cltorie pe orice mijloace de transport, folosite n scopul personal - primele de asigurare pltite de ctre suportator pentru salariaii proprii sau alt beneficiar de venituri din salarii, la momentul plii primei respective, altele dect cele obligatorii - tichete-cadou acordate potrivit legii Neasimilate veniturilor din salarii 8211 neimpozitate: - ajutoarele de nmormntare, ajutoarele pentru pierderi produse n gospodriile proprii ca urmare a calamitilor naturale, ajutoarele pentru bolile grave i incurabile, ajutoarele pentru natere, veniturile reprezentnd cadouri pentru copiii minori ai salariailor, cadourile oferite salariatelor, contravaloarea transportului la i de la locul de munc al salariatului, costul prestaiilor pentru tratament i odihn, inclusiv transportul pentru salariaii proprii i membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariaii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevzut n contractul de munc - drepturile de hran acordate de angajatori angajailor, n conformitate cu legislaia n vigoare - contravaloarea folosinei locuinei de serviciu sau a locuinei din incinta unitii, potrivit repartiiei de serviciu, numirii conform legii sau specificitii activitii prin cadrul normativ specific domeniului de activitate, compensarea chiriei pentru personalul din sectorul de aprare naional, ordine public i siguran naional, precum i compensarea diferenei de chirie, suportat de persoana fizic, conform legilor speciale - contravaloarea cheltuielilor de deplasare pentru transportul ntre localitatea n care angajaii i au domiciliul i localitatea unde se afl locul de munc al acestora, la nivelul unui abonament lunar, pentru situaiile n care nu se asigur locuin sau nu se suport contravaloarea chiriei, conform legii - sumele primite, potrivit dispoziiilor legale, pentru acoperirea cheltuielilor de mutare n interesul serviciului - indemnizaiile de instalare ce se acord o singur dat, la ncadrarea ntr-o unitate situat ntr-o alt localitate dect cea de domiciliu, n primul an de activitate dup absolvirea studiilor, n limita unui salariu de baz la angajare, precum i indemnizaiile de instalare i mutare acordate, potrivit legilor speciale, personalului din instituiile publice i celor care i stabilesc domiciliul n localiti din zone defavorizate, stabilite potrivit legii, n care i au locul de munc - avantajele sub forma dreptului la stock options plan, la momentul acordrii i la momentul exercitrii acestora - diferena favorabil dintre dobnda preferenial stabilit prin negociere i dobnda practicat pe pia, pentru credite i depozi te Sesiuni de cumprturi n cadrul companiei 8211 unii angajatori ofer salariailor posibilitatea de a-i face cumprturile chiar n sediul firmei. Angajaii beneficiaz de reduceri importante la produsele retailerilor sau productorilor parteneri, un alt avantaj fiind acela c pot astfel evita aglomeraia care se produce uneori n marile lanuri de magazine Couri cadou cu produse pentru masa de srbtori - aceasta este o metod pe care tot mai muli angajtori o aleg. Chiar dac este un cadou mai degrab impersonal, angajatorii au grij ntotdeauna s umple coul cu produsele necesare pentru meselor de srbtori Preuri promoionale pentru produsele companiei - doar companiile productoare pot oferi aceste prime i n special cele din sectorul bunurilor de larg consum. Astfel, angajaii pot face cumprturile pentru srbtori cu un buget mai mic. Legislaia romneasc este accesibil n Lege5 - soft de documentare legislativ disponibil n variantele Online. Desktop i Mobile . Destinat att specialitilor, ct i novicilor, Lege5 este bazat pe un motor de cutare performant i uor de folosit. Totodat, Lege5 ofer o baz de date (actualizat constant) ce acoper att legislaia romneasc i european, ct i jurisprudena romneasc i european. Baza include gratuit toate documentele publicate n Monitorul Oficial, dar i achiziii publice, modele i formulare. Afl mai multe despre Lege5 de AICI .

No comments:

Post a Comment